Dinsdag 12 januari 2016

12 januari 2016

Vanmorgen zijn we na het ontbijt op zoek gegaan naar het huren van fietsen!☺️ Dat was een belevenis op zich, zeer slechte fietsen allemaal, was echt een giller, afijn in een klein steegje zagen we een klein winkeltje waar een aantal fietsen stonden, uiteindelijk hebben we er toch 2 meegenomen, het mannetje deed zo zijn best en inmiddels hadden we de banden gecotroleerd( lekker glad), de remmen deden het zowaar en er werd een nieuw zadel opgezet, dat alles voor de hele dag en een prijs van 40.00 roepia's jaja zeker€2,50!En ook nog een half verroest slot mee

Daar gingen we op weg,We hadden grote lol op die gammele brikjes, die ook nog aan de kleine kant waren☺️Maar het mocht de pret niet drukken, zelfs de bel deed het een beetje, dat was hier heel hard nodig! We hebben langs de kustweg gefietst, want daar mogen geen auto's rijden,gelukkig.

Het was een heerlijke tocht maar het werd te heet, later in de middag hebben we de andere kant langs de kust gefietst.

Natuurlijk zijn we de zee nog even in geweest, ook warm,heel apart is hier de eb en vloed, zie de foto's!

Er wordt dagelijks veel geofferd aan de goden en demonen, overal liggen de bakjes met bloemen en eten, op straat op de stoep, voor de winkels tussen de muren, je kunt het zo gek niet bedenken. In de hoteltuin staat een speciale offerplaats voor het personeel.

Veel vrouwen dragen hier zware goederen op hun hoofd, zoals fruit, brood en andere producten,

Het is erg schoon en de Balinezen zijn een zeer vriendelijk volk, alleen dat gezeur van :"kom kijken in mijn shop" pffff vermoeiend!

Tot misschien morgen......