Dinsdag 19 januari 2016

19 januari 2016 - Denpasar Selatan, Indonesië

Vandaag hadden we weer afgesproken met ons chauffeur Gede, hij is 29 jaar heeft 2 dochtertjes en zijn vrouw is zwanger, 3 maanden, ze hopen op een jongetje want in Bali moeten de jongens uit het gezin voor de ouders zorgen! Zij hebben nu de vader van Gede in huis wonen want zijn moeder is 3 jaar geleden overleden en Gede is enig kind en enig zoon, zijn vader is ziek bijna blind door diabetes en pas 52 jaar en woont dus bij zijn gezin in.
Afijn, ff introductie.....vandaag dus op weg naar de rijstvelden.
Wat een schitterende weg, dwars door de jungle, hobbel de hobbel, maar goed, fantastisch, zij weten natuurlijk de mooie routes!
Op weg naar "Jatiluly" de mooiste rijstvelden van Bali.
GEWELDIG wat een mooie natuur, schitterend! We vragen ons af waar we nog plekjes hebben in onze "brains" om al dat moois op te slaan! Die rijstvelden wow.
Daarna door naar het noorden, "Danau Bratan" of te wel het meer van Bratan, er was een enorm groot park bij, daar hadden we niet zoveel zin in om daar uren te lopendus we maakten wat kiekjes, keken rond en keerden terug naar ons chaufje
Het is een fantastische,zeer vermoeiende reis en we moesten ook weer terugde temperatuur hierboven was erg aangenaam, niet heet en vochtig maar lekker!
We stapten weer in en Gede vroeg of we mee wilden naar zijn huisje om zijn gezin en vader te ontmoeten en koffie te drinken
Wij vonden dat we die uitnodiging moesten aannemen en daar gingen we, wederom hobbel de hobbel en jungle de jungle!
Na ongeveer 2 uur rijden, ja echt, kwamen we bij zijn huisje aan, wat een gastvrijheid, koffie, papaja en we kregen ook eten aangeboden maar dat hebben we niet gedaan.
Zeer, zeer eenvoudig onderkomen, ouders en kids op 1 slaapkamer, opa volgens ons op de bank???Maar o zo gastvrij!!!!Ik heb een fotootje geschoten maar voelde me toch wat bezwaard, heb het natuurlijk eerst gevraagd en ze vonden het prima, geweldig vriendelijk. Afijn vanuit daar zijn we richting Ubud gegaan en daarna even naar de supermarkt om wat fruit te halen en huiswaarts naar ons hotel, we waren erg moe, de afstanden zijn niet groot maar het is bergje op, bergje af, hobbelen hier en daar en vreselijk druk verkeer.
Tot morreggen. .........
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ineke:
    19 januari 2016
    Tjee wat leuk allemaal!
    Ja das altijd leuk om bij de locale te mogen kijken!
    Dan krijg je een goed beeld.
    Ik lees dat jullie genieten helemaal top!
    Hier missen jullie alleen de brrrr.kou!
    Kmoet nog wel even kwijt dat ik het zou missen als jullie eens niet zouden moeten verhuizenpast bij jullie!
    Verder pas op jullie zelf blijf gezond en we volgen jullie! Lfs inee.