Maandag 18 januari 2016

18 januari 2016

Hey hallo allemaal, alle tijd genomen voor het ontbijt en besloten dat we vandaag Kuta gaan bekijken! We hebben echt mazzel met het weer, want januari is de regentijd, zo'n 16 dagen, maar tot nu toe prima weer, we beginnen aardig aan de hitte te wennen we hebben een taxibusje gescoord bij ons hotel, onze andere chauffeur had een ceremonie vandaag!

Oh man wat een drukte weer onderweg, wow, dat dat allemaal goed gaat in het verkeer, ons chaufje reed gewoon door rood, hij zei:"de politie slaapt hier"

In Kuta aangekomen zijn we de enorme MALL ingegaan, tjonge wat een centrum!

Vanuit het centrum kon je via trappen naar de zee, erg mooi gemaakt hoor en een prachtig strand, er was overigens niemand in de zee!

Nadat we even hadden rondgelopen zijn we weer het centrum ingegaan, want echt, het is in de zon niet uit te houden!

Heerlijke broodjes gegeten en een super LATTE bij Starbucks!

Heel veel merkwinkels en knetterduur, duurder of net zo duur als bij onsAfijn Kuta is dus erg toeristisch en nu kregen we de bevestiging dat het beter was om Sanur te boeken, veel rustiger en gezelliger.

Ons chaufje stond alweer te wachten, we hadden kaasbroodjes meegenomen, hij ging helemaal uit zijn dak! Onderweg kwamen we langs een armoedig wijkje, hij vertelde dat hier de Javanen woonden.

Ook de tegenstrijdigheid arm en rijk is hier, vreselijk dure restaurants tegenover de armoedige wijkjes en dan ook nog de gewone bevolking! Ook de kunst van het steenhouwen en houtbewerking is hier volop, ik zou zo van alles willen bestellen, supergaaf!

Tevens vertelde hij dat er in een straat, ik heb geprobeerd het te fotograferen, een aanslag was gepleegd in 2005.Het is zo druk dat een auto echt niet even kan stoppen!

Morgen gaan we naar de rijstvelden.....dussss wordt vervolgd....

1. Tini:
    19 januari 2016
    Leuk hoor al die verhalen wij kijken elke avond weer naar jullie
    reisverslagen klasse hoor geniet maar lekker Liefs Huub en Tini
    en Boef