zondag 24 januari 2016

24 januari 2016

Hoi,hoi,
Vandaag zijn we op weg gegaan om een fietsje te huren, tja ik zeg met recht fietsje, want ze zijn eigenlijk te klein voor ons!
In de drukke straat van Sanur zagen we fietsen staan, we hadden hier bij het hotel ook al gekeken, maar dat was niks, afijn wij remmen controleren en nou ja, echt veel soeps was het niet maar veel beter was ook niet te vinden hahaha
Daar gingen we weer op weg, onderweg zei ik:"Piet stop even, want mijn zadel staat scheef", en voor ik er erg in had was het zadel eraf, pffff.
Een jongeman kwam met roestige tangetjes aan en probeerde de schroeven los te krijgen, dat lukte niet en toen zei hij:" wait a moment" en weg scheurde hij op zijn eigen roestige vouwfietsen hihihi,
Afijn Piet weer proberen en het lukte om het zadel erop te krijgen.....maar....hij ging er net zo hard weer af! Hebben wij weer!+×=%€£¥₩*
En daar kwam het jongemannetje weer aanfietsen, hij had roestige steeksleutels gehaald, ach wat lief, er was echter geen enkele sleutel die paste!!!!
Wij terug naar het winkeltje, Piet op mijn fiets zonder zadel hahaha en ik op zijn fiets!
Wat een hachelijk avontuur weer, nou ,hoop excuses van de verhuurster en een andere fiets, die was na 20 meter fietsen ook niet goed en uiteindelijk nam Piet een mountainbike en wij weer op weg!
Ik reed achter Piet aan en zag dat zijn wiel slingerde, we zijn maar door blijven fietsen, het is niet anders!

Prachtige weg, onderweg kwamen we de bekende bezineflesjes tegen, mooie restaurantjes en heerlijk geluncht aan de zee.
Toen de drukte in, was even heftig, verkeer komt van alle kanten en rijden links!
Ff ijsje gegeten en op weg naar ons hotel!

We zijn naar zee gegaan en hebben over het rif gelopen, mooie hele kleine visjes gezien en een soort spin, ai doodeng....hihiho
Het was echt weer zo'n hele gezellige namiddag aan zee met de lokale bevolking, prachtig om te zien, veel gezinnetjes met hele jonge kinderen.
Tienermeisjes die met een grote vuilniszak plastic aan het oprapen waren, super.....
Ajuutjes...........tot schrijfs..... OEPS.....helemaal vergeten...in een steegje zagen we een cafeetje, het heette "ORANJE" , bleek een voetbalcafeetje te zijn en Piet moest even met lede ogen aanzien dat zijn club Feyenoord met 4-1 achter stond op AZ, dat werd een korte discussie met een mede voetbalfan !

1. Ineke:
    25 januari 2016
    Tjee ....pas maar op met die fietsen!
    Volgens mij is in Nederland fietsen toch safer!
    Alleen dan met oorwarmers en dekbed om je heen
    Zal wel weer wennen zijn straks I n koude kikkerland !
    Maar voorlopig hebben jullie nog tijd om heerlijk op Bali te zijn !Liefs ien.
  2. Josée:
    25 januari 2016
    Het blijft leuk om iedere dag jullie belevenissen te lezen. Geweldig dat dat nu zo kan. Vroeger schreven we ellenlange brieven, die vaak pas aankwamen als we zelf alweer terug waren. Dat we dit nog meemaken!
    Geniet van deze laatste dagen. Wij zijn al begonnen met Nederland een beetje op te warmen (het is hier nu 10 gr.), zodat de klimaatshock voor jullie straks niet te groot zal zijn.
    Fijne dagen nog en heel veel liefs.
    Josée