Donderdag 15 januari 2016

14 januari 2016 - Denpasar Selatan, Indonesië

Daar zijn we weer.....vanmorgen zijn we om 09:00 uur vertrokken vanaf ons hotel richting Gunun Batur, een van de vulkanen op Bali.
Een lange reis en tjee, wat een verkeer, het zou ons, georganiseerde Hollanders, absoluut niet lukken ons tussen de motoren, scooters en auto's te bewegen!scooters bepakt en bezakt, waar je nog ergens een hoofd kon onderscheidenouders met kinderen tussen zich in, pfff, maar goed een fantastische Tour met heel veel tempels, niet te vergelijken met de tempels in bv Thailand, hier is alles van steen.Aangekomen bij de vulkaan, een prachtig uitzicht, een groot meer ontstaan door vulkanische uitbarstingen.Geweldig!
Natuurlijk stond hierboven een restaurant waar we hebben genoten van een indonesisch buffet
Onderweg zagen we ontzettend veel honden, de honden leven buitenshuis, dus niet zoals bij ons lekker tuttelen naast je op de bank!Vanaf de vulkaan zijn we richting de heilige tempel, Tirta Empul in Tampaksiring gegaan, eerst moest Piet een sarong aan en ik een shawl om mijn middel! Het stond hem goed hoor☺We zijn niet gaan baden!afijn alle tempels bekeken, ook weer veel foto's gemaakt en toen weer op weg naar onze chauffeur!
Vervolgens ging de reis naar Goa Gajah in Bedulu, dat was de olifantentempel, ook hier weer tempels en een prachtige natuur, de jungle zou je het kunnen noemen! Overal veeel trappen op en af!ook hier kreeg Piet een mooie blauwe sarong! Van daaruit ging de reis verder door de kunstenaarsweg, veel houtsnijwerk, zilver en goud en schilderijen ,richting Ubud! Inmiddels waren we aardig vermoeid geraakt en toeren we terug naar ons hotel! Eerst ff de chauffeur betalen, wel €35 voor de hele dag exclusief diner en entree!Aangekomen in ons hotel zijn we eerst lekker aan de wijn gegaan, mmmdaarna weer gegeten.......tot gauw